Outbound bellen, hoe doe je dit professioneel?

Klantcontact houden is in elke branche van essentieel belang. Een slecht contact geeft een ongeïnteresseerde uitstraling waardoor de klant niet het gevoel krijgt serieus genomen te worden. Vooral door de telefoon is contact met externen belangrijk. Deze outbound bellen doe je dan ook op een professionele manier, maar hoe doe je dit dan specifiek? Als expert op het gebied van outbound bellen kan DBF je helpen om je outbound beter op orde te hebben.

Zelf outbound bellen

Je kunt ervoor kiezen om eigen werknemers met je outbound te laten bellen. Zij kennen het bedrijf als geen ander en weten dus hoe zij dit het beste kunnen verkopen. Het belangrijkste hierbij is wel dat je iemand hiervoor gebruikt die goed is in professioneel outbound bellen. Hij of zij mag niet overkomen als iemand die het niets interesseert of zich gedraagt als een robot. Je moet aan de telefoon vlot en ‘menselijk’ klinken, degene die je belt in zijn waarde laten en deze het gevoel geven dat hij zich op zijn gemak kan voelen. Dit kan soms lastig zijn, waardoor veel bedrijven vaak geen eigen medewerkers voor outbound bellen gebruiken.

Outbound bellen door externen

Je kan er ook voor kiezen om een speciaal bureau in te schakelen dat het outbound bellen voor je doet. DBF heeft ervaren professionele telefonisten in het eigen Klant Contact Centrum zitten, die de hele dag niets anders doen dan je outbound bellen op een professionele manier die goed de essentie van je bedrijven weergeeft. Deze mensen zijn hier echt voor getraind en kunnen zo natuurlijk en gedreven mogelijk voor het klantcontact zorgen. Als je gebruik wilt maken van de service die DBF levert op het gebied van outbound bellen, dan kan je op de website van dit concern het formulier invullen en meer informatie krijgen over wat dit precies inhoudt. Het onderhouden van je klantcontact is soms zelfs belangrijker dan de producten of diensten die je regelt, dus zorg ervoor dat je dit op orde hebt.